ПІДВИЩЕННЯ
КВАЛІФІКАЦІЇ КЕРІВНИКІВ ГУРТКІВ ЕКОЛОГО-НАТУРАЛІСТИЧНОГО НАПРЯМУ ЗАКЛАДІВ
ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Куратор групи Лариса СЄРИХ (завідувач
кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент)
об’єднала високопрофесійних педагогів інституту з метою підвищення кваліфікації
керівників гуртків еколого-натуралістичного напряму зокрема, й підвищення рівня
якості позашкільної освіти вцілому; усвідомлення мети, завдань, змісту, обсягу,
способів організації освітньо-виховної діяльності еколого-натуралістичного
напряму позашкільної освіти та вимог до її результатів.
Усвідомити роль освітньо-виховної
діяльності закладів позашкільної освіти в системі освіти України, стратегічного
планування, моделювання та розвитку еколого-натуралістичного напряму
позашкільної освіти дозволив курс лекційних і практичних занять з теорії і
методики гурткової роботи, які проводила Лариса ТИХЕНКО (доцент кафедри
теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент).
Специфіку та зміст здійснення
психологічної підтримки та допомоги учасникам освітнього процесу у воєнний та
повоєнний час керівники гуртків опановували під час лекцій та практичних занять
з Наталією КУЛИК (старшим викладачем кафедри психології); питання
медіаграмотності та можливості вистояти в інформаційному потоці слухачі
розглядали разом із Тетяною ШЕВЧЕНКО (старшим викладачем кафедри
освітніх інформаційних технологій); інноваційні технології як складова
освітнього середовища сучасного закладу освіти стали предметом обговорення під
час занять з Олексієм ГИРЕЮ (доцентом кафедри педагогіки, спеціальної
освіти та менеджменту, кандидатом педагогічних наук, доцентом); питання безпеки
України і громадянської ідентичності у сучасному освітньому процесі було розкрито
на заняттях з Юлією ЛОГВИНЕНКО (доцентом кафедри соціально-гуманітарної
освіти, кандидатом філологічних наук,
доцентом).
Команда викладачів та керівників гуртків
еколого-натуралістичного напряму працювали продуктивно й злагоджено;
спілкувалися, виборювали власні оригінальні нестандартні ідеї, пропозиції,
проєкти, які виходять за межі існуючих традиційних форм гурткової роботи та
відображають новий підхід до змісту й організації освітньо-виховної діяльності
закладів позашкільної освіти.
За результатами курсів підвищення
кваліфікації керівники гуртків еколого-натуралістичного напряму набули вмінь організовувати
науково-дослідну, педагогічну діяльність на компетентнісних засадах; конструювати
та реалізовувати сучасні програми позашкільної освіти; усвідомили необхідність
упровадження інтерактивних методик гурткової роботи; оволоділи сучасними
техніками комунікації, конструктивної співпраці на засадах партнерства та
паритетності.