ІV Всеукраїнська науково-методична практична
конференція
«Особистісно-професійна
компетентність педагога: теорія і практика»
З метою
обговорення актуальних питань формування та розвитку особистісно-професійної
компетентності педагогів дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних,
вищих та позашкільних закладів освіти, 27 лютого 2020 року на базі кафедри
теорії і методики змісту освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти було проведено ІV Всеукраїнську
науково-методичну практичну конференцію «Особистісно-професійна компетентність
педагога: теорія і практика» .
Співорганізаторами
конференції виступили Міністерство освіти і науки України, Департамент освіти і
науки Сумської обласної державної адміністрації, Державна наукова установа
«Інститут модернізації змісту освіти», Інститут
педагогічної освіти і
освіти дорослих Національної
академії педагогічних наук
України, Інститут проблем виховання Національної академії
педагогічних наук України, Комунальний заклад Сумський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти, Комунальний вищий навчальний заклад
«Харківська академія неперервної освіти», Комунальний заклад вищої освіти
«Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпровської обласної ради»,
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Робота
конференції здійснювалася за напрямами:
·
Особистісно-професійна
компетентність педагога дошкільної освіти
·
Особистісно-професійна
компетентність педагога початкової освіти
·
Професійна
компетентність педагога освітніх галузей «природознавство» та «фізична культура
та здоров'я»
·
Особистісно-професійна
компетентність педагога мистецької та технологічної галузей
·
Особистісно-професійна
компетентність педагога фізико-математичних дисциплін
·
Компетентність
педагога професійної освіти
·
Особистісно-професійна
компетентність педагога музичного мистецтва
·
Професійна
соціально-гуманітарна компетентність педагога
·
Психолого-педагогічний
супровід професійного зростання педагога
·
Професійна
компетентність педагога позашкільної освіти
Тематичні
напрями було реалізовано при проведенні секційних засідань, що відбувалися у
формі дев’яти круглих столів, освітньо-тренінгових майданчиків (тренінгів,
майстер-класів).
Учасників конференції
привітали директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної
адміністрації, доктор юридичних наук, професор Гробова Вікторія Павлівна та
ректор Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти, доктор історичних наук, доцент Нікітін Юрій Олександрович..
У роботі
конференції взяли участь Бех І.Д., д. п. наук, академік, директор Інституту проблем виховання
НАПН України, Кузнецова Г.П., перший проректор
Глухівського НПУ
ім. О. Довженка, завідувачі, методисти міських (районних) методичних кабінетів відділів (управлінь) освіти виконавчих комітетів міських (районних) рад, адміністрацій Сумської області; директори (завідувачі) закладів дошкільної освіти Сумської області; директор Харківського НВК «школа І-ІІІ ст. – ДНЗ (ясла-садок)» № 8 Харківської міської ради; методисти міських, районних центрів позашкільної освіти; викладачі Сумського ДПУ
ім. А.С. Макаренка; КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»;
Комунальний заклад «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»; ВКНЗ Сумської обласної ради «Путивльський педагогічний коледж імені С. В. Руднєва», ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище ім. А.С. Макаренка» Лебединської міської ради; Індустріально-педагогічного технікуму Конотопського Інституту СумДУ; Сумського вищого училища мистецтв і культури ім. Д. С. Бортнянського; Сумського будівельного коледжу, м. Суми; методисти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку КЗ СОІППО; Центру громадянського виховання КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»; методисти навчально-методичного відділу моніторингу якості освіти та ЗНО КЗ СОІППО; Заслужені вчителі України; викладачі-методисти, заступники директорів, педагоги-організатори, практичні психологи, учителі, керівники гуртків закладів загальної середньої та позашкільної освіти Київської, Житомирської, Закарпатської, Львівської, Миколаївської, Сумської, Харківської областей.
ім. О. Довженка, завідувачі, методисти міських (районних) методичних кабінетів відділів (управлінь) освіти виконавчих комітетів міських (районних) рад, адміністрацій Сумської області; директори (завідувачі) закладів дошкільної освіти Сумської області; директор Харківського НВК «школа І-ІІІ ст. – ДНЗ (ясла-садок)» № 8 Харківської міської ради; методисти міських, районних центрів позашкільної освіти; викладачі Сумського ДПУ
ім. А.С. Макаренка; КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»;
Комунальний заклад «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»; ВКНЗ Сумської обласної ради «Путивльський педагогічний коледж імені С. В. Руднєва», ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище ім. А.С. Макаренка» Лебединської міської ради; Індустріально-педагогічного технікуму Конотопського Інституту СумДУ; Сумського вищого училища мистецтв і культури ім. Д. С. Бортнянського; Сумського будівельного коледжу, м. Суми; методисти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку КЗ СОІППО; Центру громадянського виховання КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»; методисти навчально-методичного відділу моніторингу якості освіти та ЗНО КЗ СОІППО; Заслужені вчителі України; викладачі-методисти, заступники директорів, педагоги-організатори, практичні психологи, учителі, керівники гуртків закладів загальної середньої та позашкільної освіти Київської, Житомирської, Закарпатської, Львівської, Миколаївської, Сумської, Харківської областей.
Учасники
конференції заслухали доповідь Сєрих
Лариси Володимирівни – завідувачки кафедри теорії і методики
змісту освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти, кандидата педагогічних наук, доцента «Модернізація освітнього
процесу закладів післядипломної освіти: компетентнісний підхід».
Учасники
конференції:
заслухавши
й обговоривши доповіді науковців; проаналізувавши виступи учасників круглих
столів, майстер-класів; усвідомлюючи важливість втілення нагальних вимог, що
визначені процесами реформування освіти на сучасному етапі,
констатували,
що сучасний розвиток освіти вимагає якісного
професійного вдосконалення педагогічних, методичних та керівних кадрів системи
освіти відповідно до сучасних трансформацій суспільства; необхідність
подальшого формування й розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів.
За результатами обговорення доповідей та обміну
досвідом вирішено:
-
ухвалити
основні положення доповідей учасників пленарного засідання; визначивши їх
актуальність, ґрунтовність, наукове і практичне значення;
-
підтримати
ініціативу стосовно співпраці закладів освіти Сумської області з іншими
закладами освіти, що уможливить розширення географічних меж формування та
розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів;
-
запланувати та
організувати проведення науково-практичних заходів щодо впровадження
результатів конференції у містах і районах Сумської області та інших областей
України;
-
передбачити у
планах роботи інститутів післядипломної педагогічної освіти організацію
проблемно-тематичних курсів, майстер-класів, тренінгів, проектів для підвищення
професійного рівня педагогів;
-
відобразити
інформацію про результати конференції на сайті Комунального закладу Сумський
ОІППО та на сайті кафедри теорії і методики змісту освіти;
-
продовжувати
роботу з поширення й удосконалення кафедрального видання «Науково-методичний
ПРОСТІР»;
-
організаторам
та учасникам конференції довести її рішення до відповідних інституцій та
науково-педагогічної й методичної спільноти.