понеділок, 15 квітня 2019 р.

Новини кафедри







14-15 травня 2019 року учителі образотворчого мистецтва під керівництвом Л. Сєрих узяли участь у проведенні вшанування 160-річчя перепоховання Т.Г.Шевченка.

Учителі відвідали Сумський художній музей імені Н. Онацького, де переглянули твори митців України, візуальне й декоративно-ужиткове мистецтво українських майстрів.

Відбулася творча зустріч із мистецтвом Т. Шевченка, аналіз-інтерпретація його офорта «Приятелі». Захід супроводжували пісні на слова Т.Г.Шевченка у виконанні дуету бандуристок.
 








14-15 травня 2019 року у м. ВІННИЦЯ відбувся Всеукраїнський науково-методичний семінар «ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЗАСОБАМИ МИСТЕЦТВА В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ».
Від кафедри теорії та методики змісту освіти взяла участь у семінарі завідувачка кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент, Сєрих Лариса Володимирівна.
Програмою семінару було передбачено:
*        розгляд державних освітніх концептів  формування ключових компетентностей засобами мистецтва в Новій українській школі:
*        підвищення кваліфікації освітян у зв’язку із запровадженням Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;
*        особливості навчання мистецтва в контексті реалізації ідей Нової української школи;
*        формування навичок самооцінювання творчих робіт учнів 1-2 класів у Новій українській школі;
*        реалізація змісту мистецької освіти через інтегрований курс «Мистецтво» чи окремі предмети;
*        відпрацювання науково-методичного супроводу формування ключових компетентностей засобами мистецтва в Новій українській школі;
*        інтегративний, тематичний та діяльнісний підходи як умова реалізації завдань освітньої галузі «Мистецтво»;
*        компетентнісний підхід до мистецької освіти учнів у контексті ідей Нової української школи;
*        емоційний інтелект як психолого-педагогічний механізм художньо-компетентнісного розвитку особистості в умовах Нової української школи;
*        індивідуальні психологічні передумови творчості;
*        ретроспективний огляд зарубіжних тенденцій інтерактивної мистецької освіти;
*        журнал «Мистецтво та освіта»: окреслення науково-методичних орієнтирів розвитку мистецької освіти в Україні;
*        проведення творчих майстерень з формування ключових компетентностей засобами мистецтва в Новій українській школі;
*        використання авторської музики на сучасному уроці мистецтва;
*        авторська інструментальна музика: концертна програма;
*        проведення фасилітованих дискусій з аналізу-інтерпретації творів мистецтва засобами стратегій розвитку критичного мислення;
*        перегляд і аналіз уроків з мистецтва у 1 і 10 класах (10 клас «Майбутнє музики: перемога поп-культури чи повернення до класичних ідеалів минулого?», 1 клас – Я – українець/українка. Я – європеєць/європейка. День вишиванки. «Пісні про найдорожче»);
*        застосування лейпбуків як новітнього  засобу формування компетентностей молодших школярів;
*        перегляд мистецької спадщини у Вінницькому краєзнавчому музеї та історичної – кратер метеориту на Іллінецькій землі.
Цільової аудиторією стали фахівці, які координують питання загальної художньо-естетичної освіти в Україні.












Формування естетичної культури учнів засобами мистецтва


 Відповідно до плану роботи комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 10 квітня 2019 року в Охтирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 5 імені Р.К. Рапія Охтирської міської ради та Охтирській дитячій художній школі імені Т.Г. Шевченка відбувся регіональний семінар для методистів, учителів закладів загальної середньої освіти, відповідальних за художньо-естетичний напрям роботи "Формування естетичної культури учнів засобами мистецтва", який проводила методист з образотворчого мистецтва, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теорії і методики змісту освіти Лариса Сєрих.
Мета і завдання семінару: підвищення теоретичного та методичного рівня учасників фахівців з питань формування креативності учнів /вихованців/ шляхом використання традиційних та інноваційних підходів до різних аспектів художньо-естетичного виховання у закладах освіти, формування в учасників семінару мотивації до удосконалення роботи з організації художньо-естетичного виховання та потреби духовного, інтелектуального самовдосконалення своєї особистості були реалізовані під час зустрічі-привітання закладу освіти, що здійснила Галина Шишкова, директор Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 імені Р.К. Рапія та огляду-екскурсії виставки декоративно-ужиткового мистецтва "А вже весна, а вже красна...", що представили заклади загальної середньої освіти м. Охтирка.
Відкрили семінар Анатолій Тронь, начальник відділу освіти Охтирської міської ради та Лариса Сєрих, методист з образотворчого мистецтва КЗ СОІППО. 
З метою стимулювання педагогічних працівників до набуття педагогічних умінь шляхом опанування художніми навичками в практичній діяльності учасники семінару переглянули майстер-класи керівників гуртків Охтирського міського ЦПО-МАН: "Аплікація з пластиліну" (Назарова Т.), "Вироби з лози" (Перекрестова Н.), "Рослинні мотиви у вишивці" (Іваненко І.), "Чудодійна глина" (Гайдуковська Е.), "Магія оберега" (Бабак Л.), "Розпис по тканині" (Шведенко Я.), "Квіти з паперу" (Христич Л.) та презентацію "Чарівний світ мистецтва" (заклади освіти міста).
Продовжити роботу семінару переглядом майстер-класів викладачів Охтирської дитячої художньої школи імені Т.Г. Шевченка: "Техніки живопису" (Матвейчук Т.), "Петриківський розпис" (Безпалько С.0, "Пейзаж. Пастель" (Мартиненко Н.), "Графіка" (Жидель С.), "Кераміка" (Протасов Г.) та екскурсійною подорожжю до покровського собору (Темнишева М.), учитель музичного мистецтва Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 імені О. Вишні), уможливило ознайомлення учасників семінару з елементами позакласної виховної роботи з художньо-естетичного виховання. 
Підведення підсумків роботи та ухвала рекомендацій учасникам семінару проходило у вигляді круглого столу та квесту, де учасники обмінялися думками та перспективними напрямами формування естетичної культури учнів засобами мистецтва